
3. Od převodníku k plnohodnotnému CAD
V tomto příspěvku si probereme zdali nám k definování 3D scény stačí převodník z .OBJ do HTML + CSS 3D či zdali nás požadavky praxe donutí vyvinout něco mnohem složitější aplikaci.
S praktickou ukázkou, jak vytvořit svůj vlastní CAD založený na CSS 3D a napsaný v jazyce, který nativně běží na PHP serveru i v browseru.
V tomto příspěvku si probereme zdali nám k definování 3D scény stačí převodník z .OBJ do HTML + CSS 3D či zdali nás požadavky praxe donutí vyvinout něco mnohem složitější aplikaci.
Jestliže jsme se rozhodli, že budeme psát CAD, tak si ovšem před jeho vytvořením musíme definovat to jaká tělesa budeme podporovat.
Díky animacím bude scéna nejen živější, ale i uživatelsky přívětivější, umožní lepší vizuální zpětnou vazbu a usnadní navigaci v 3D prostoru.
V tomto článku se podíváme na to, jak v našem CAD systému aproximovat a emulovat složitá oblá tělesa pomocí HTML a CSS
Umíme-li umístit libovolný polygon do 3D, tak toto můžeme využít pro vyváření grafů či těles na základě fontů.
Chceme-li, aby naše výsledné scény byly opravdu interaktivní, někdy se bez použití JavaScriptu neobejdeme. Jiné složitější funkcionality můžeme vložit pomocí IFRAME.
Co všechno by měl umět náš CAD? A jaký jazyk si pro něj vytvoříme? Dnešní přehled shrnuje cíle, které nás čekají – a není jich málo.