
1. O čem bude tento blog
Tento blog bude o tom, jak se stát kreativním programátorem. Kreativním programátorem myslím takového, který dokáže vytvořit zcela nové, nikde nepublikované programátorské algoritmy a konstrukce.
S praktickou ukázkou, jak vytvořit svůj vlastní CAD založený na CSS 3D a napsaný v jazyce, který nativně běží na PHP serveru i v browseru.
Tento blog bude o tom, jak se stát kreativním programátorem. Kreativním programátorem myslím takového, který dokáže vytvořit zcela nové, nikde nepublikované programátorské algoritmy a konstrukce.
V tomto článku vyřešíme otázku, zda náš převodník psát v PHP, JavaScriptu (JS) nebo snad obojím? Výsledek Vás určitě překvapí.
V tomto příspěvku si probereme zdali nám k definování 3D scény stačí převodník z .OBJ do HTML + CSS 3D či zdali nás požadavky praxe donutí vyvinout něco mnohem složitější aplikaci.
Jestliže jsme se rozhodli, že budeme psát CAD, tak si ovšem před jeho vytvořením musíme definovat to jaká tělesa budeme podporovat.
Díky animacím bude scéna nejen živější, ale i uživatelsky přívětivější, umožní lepší vizuální zpětnou vazbu a usnadní navigaci v 3D prostoru.
V tomto článku se podíváme na to, jak v našem CAD systému aproximovat a emulovat složitá oblá tělesa pomocí HTML a CSS
Umíme-li umístit libovolný polygon do 3D, tak toto můžeme využít pro vyváření grafů či těles na základě fontů.
Chceme-li, aby naše výsledné scény byly opravdu interaktivní, někdy se bez použití JavaScriptu neobejdeme. Jiné složitější funkcionality můžeme vložit pomocí IFRAME.
Do CADu přidáváme makrojazyk – nástroj, který umožní automatizovat různé úlohy. Generování @keyframes pro animace je jen jedna z jeho rolí
Lze vytvořit 3D hru čistě pomocí CSS – bez JavaScriptu a s plným pohybem ve všech třech osách? S naším CSS 3D CADem a trochou kreativity to půjde.
Jednoduché struktury přestávají stačit. Náš CSS 3D CAD čeká krok vpřed – napojení na databázi, která otevře cestu k opravdu rozsáhlým scénám.
Tento článek popisuje návrh vlastního jazyka pro náš CSS 3D CAD – polyglotní skript běžící v PHP i JavaScriptu. Upřesníme si pravidla typování, práci s poli a serializaci.
Vlastní jazyk nestačí. Pokud ho chcete opravdu používat, potřebujete k němu i nástroje. My si vytvoříme celé prostředí. Proč? A jak na to?
Co všechno by měl umět náš CAD? A jaký jazyk si pro něj vytvoříme? Dnešní přehled shrnuje cíle, které nás čekají – a není jich málo.
První předpokladem každého kvalitního počítačového jazyka je výběr trefného názvu a samozřejmě vhodné logo. A tím tvorbu jazyka také začneme.